Corso

Alla inlägg under november 2010

Av corso - 10 november 2010 09:56

OBS VIKTIGT LÄS !!

Tre hundar har dött efter att någon lagt ut hundgodis tillsammans med råttgift i hundrastgårdar i bostadsområdet Storvreten i Botkyrka söder om Stockholm, rapporterar TV 4 nyheterna Stockholm. Kommunen har nu stängt rastgårdarna i avvaktan på polisens utredning. Kontakta veterinär, anmäl till kommunen och gör en polisanmälan om hunden börjar må dåligt, uppmanar kommunen de hundägare som kan ha rastat sitt djur i någon av inhägnaderna. Foto: Scanpix

hundbt.jpg

Av corso - 8 november 2010 09:45

Vill börja jobba igen.. Det e rena DÖDEN att gå hemma såhär !!! Tur att man har hund annars hade jag nog isolerat mig helt haha...

Av corso - 7 november 2010 17:56

Jahapp IDAG e det vår bröllopsdag.. Helvete vad tiden går fort haha.. Vart inget firande idag eftersom vi varit borta över helgen och firat... Så idag har jag ist varit på hundpromenad och Scala fick rocka loss lite i hundgården med Batgirl, synd bara att Scala var så hårdhänt så dom fick bara leka snabbt innan vi stoppade det och fortsatte promenera, lika bra så att dom inte blir osams :) Fick veta efter att Scala inte fick leka med alla de andra hundarna (vissa gick) på kenneln som hon växte upp på pga att hon är som en bulldozer och bara tacklar... Men med hundar i hennes storlek som gillar tuffa tag så går det bra :) 

Av corso - 5 november 2010 06:52

20:18 2010-11-04


Hösten är här och löven faller ner
Jag kan inte förstå att jag inte får se dig mer

Då du somnade blev en sorgedag
   

Vila i frid vackra Chelsea.. Nu är du vid regnbågsbron tillsammans

med Cuyo och resten av gänget... Vi saknar dig så mycket...

Av corso - 4 november 2010 22:41

Kommer inte blogga på några dagar och mobilen stannar


hemma för nu ska jag och maken låsa in oss på hotell över


helgen och bara rumla runt i sänghalmen


och frossa massa mat på restaurang besök.


Underbar helg - det är nämligen vår


bröllopsdag på söndag *grattis grattis grattis till oss*

Av corso - 4 november 2010 15:03

Var ute och promenerade förut tillsammans med leros.bloggplatsen.se och självklart hunden... Vi gick i 1,5 timmar i fan näst intill bara uppförsbackar det var knappt någon plan mark..!! Och kanske var det nedförsbacke 10 min sammanlagt på hela prommisen !! Heeelt slut nu... Ikväll ska jag och min bättre hälft till gymmet försöker få igång kroppen igen efter så pass lång vila från gymmet men ryggen värker inte över huvud taget längre... Jag är försiktig som fan nu i starten också... Funderar på om jag ska gå ut med fröken vov en sväng till..


Vaknade nyss för jag somnade raklång när vi kom in från promenaden usch inte bra alltså !!! Imorgon bitti ska vi åka till sjukhuset så jag får träffa läkaren igen.. Vill inte skriva ut här vad det är för fel med mig för det har ni inte med att göra men det e skönt att skriva av sig lite... Är ju trots allt lite orolig för hur jag kommer må...


Jag vill bara komma igång och kunna jobba igen för det suuuuger verkligen hästballe att gå hemma hela dagarna... Det har nyss öppnat en gaddningstudio rakt över gatan också... Vi ska ta oss ner och se om han e ngt att ha och om han e med i spt och sådana där viktiga saker som man måste veta innan man låter ngt kludda på ens kropp haha...


Saknar min fina vän Linda lite smått idag också.. Vi har ju inte bott i samma stad på några år nu men vi talar ju örona av oss varje dag och har gjort det i ahh vad kan det bli.. nästan dagligen sedan slutet av 2007.. Hon har mkt goda kakor hemma haha, mysiga hundar och trevlig familj så det e skoj att gå förbi där... Vi tränade ju en sväng ihop också så det hade man kanske kunnat små starta.. Eller iaf träna ostbågsarmen hahaha... Linda jag vet ju att du läser här inne så bli inte förvånad om jag en vacker morgon har slagit upp ett tält på din uteplats hahaha

Av corso - 3 november 2010 14:10

Måste lägga upp en bild på mina förebilder Debbie Leung och Debbie Kruck, men med min fysik så får jag väl stoppa i mig både det ena och andra för att få samma fysik som dom men nu när ryggen känns någorlunda reparerad och jag tänker börja med gymmandet igen så kanske min 3 årsplan hinns med ändå och jag kommer i någorlunda form. Jag får ha Debbiesarna som riktlinje för deras fysik e riktigt bra. D.Kruck på första bilden och D.Leung på andra.


Av corso - 3 november 2010 13:57


Ovido - Quiz & Flashcards