Corso

Alla inlägg under november 2010

Av corso - 19 november 2010 19:19

Det var ett tag sedan, det e inte OK att det går så länge mellan när man ändå bor i samma stad !!! Men ska träffa henne imorgon igen för o promenmera.. Pallar int elägga upp bilder idag det kommer imorgon från träffen ist :)

Av corso - 19 november 2010 10:04

Möta upp rara Angelica och hennes vovve, vi ska följa med på en liten pendeltripp till Södertälje senare idag verkligen blääää för jag avskyr pendeln men det ska bli kul o få träffa Angelica ett tag och få promenera en sväng ihop och bara röka massa cigg och snacka massa skit * gillas *


Igår var vi hos min syster och hennes kille och gjorde pepparkaks hus. Jag vart as irriterad och tog lim och limmade ihop mitt sen förstördes glasyren så det vart jätte fult... Lägger upp en bild på det som vart innan den rasade ihop... Vart iof liiite sött... Men vi ska göra nytt pepparkaks hus och då ska det göras ORDENTLIGT och det ska vara rätt grejer i glasyren jag vet inte vad syrran lyckades med men den vart ljusbeige så då ville jag inte ha det på mitt hus haha... Så det här e alltså det " fina " huset som jag inte hann göra

klart... Svårt o göra fina hus utan glasyr....

  


  

Av corso - 18 november 2010 09:48

Vi ska in till stan och träffa underbaraste Emma med hennes CC Max * big smile * så jag ska smyga medans jag gör mig i ordning så väcker jag Scala straxt innan vi ska gå tänkte jag... Snarkningarna är höga kan jag lova !! Hade tänkt sälja hennes regntäcke ett ljusblått hurtta i strl 65 om det är någon som e intresserad, köpte det för ca 2 månader sedan så det är VÄLDIGT sparsamt använt !! Tycker inte färgen passar min lilla prinsessa så det är bättre det kommer till någon med en han hund. Hojta till om du e intresserad eller vet någon som e.



Det här skulle lätt kunna vara Scala haha --->

Av corso - 17 november 2010 09:21

Fick nyss en bild på Scala som liten, fy så söt hon e !! måste dela med mig

av det vackra underverket, jag lägger upp en "före och efter" bild hihi


  

Av corso - 17 november 2010 08:51

När vi gick ut nu på morgonen så GLED bokstavligt talat både jag och Scala nedför en liten backe... Jag ska iväg och köpa en hund mat säck idag så det ska bli kul att se hur det går att släpa en 15 kg säck med tanke på att jag inte har någon bil och ont i ryggen haha . . . Ska ta mig in i en dusch nu så jag verkligen kickar igång den här dagen ! 




TILL DIG LENA SOM SKICKAT EN FRÅGA HÄR INNE TILL MIG :


Vore jätteskoj om du hörde av dig till oss så vi kanske kan ses med de fyrbenta pälskoftorna, skriv till corso.scala@live.se så jag kan få tag på dig !


Av corso - 16 november 2010 15:54

Klicka på bilderna för att se dom i större format ! Vill du se alla bilder därifrån så tryck på länken


http://picasaweb.google.com/Guddan66/CaneCorsotraff20101114?feat=directlink#


           

Av corso - 15 november 2010 19:03

Nu har dom alltså kommit, som jag har väntat fy fan alltså... Så nu kan jag vara lugn igen... Har varit vid kungens kurva i huuur många timmar som helst haha, var inne på rusta och sen var jag med våran sambo in på SOVA för hon skulle tjacka en ny säng... Själv skulle jag behöva en ny bäddmadrass till våran så jag kollade lite på mio eftersom vår säng e därifrån men dom hade bara en verkade det som as konstigt... I absolut värsta fall så får det bli en bäddmadrass från IKEA... Får kolla runt lite på sova, mio osv först... En bra säng e jätte viktigt !!


Även julpyntat lite granna ---> myspys... !! Sitter också och väntar på när bilderna från ras träffen kommer (lägger upp dem här då) Scala vart fotat jätte mycket med "sin" valp... Ska försöka få till en bild på dem ihop hihi... Nu ska jag ner och boka en tvätt tid och sen e det BÖDA CAMPING hahaha ........ !!!!!!!!! 


Lite julstämning har jag fått till, ska sätta upp glitter och krafs senare när typ eeehhmmm snön kommer !!


  

Av corso - 14 november 2010 19:08

Var på ras träff idag och promenerade och sen så var det ringträning med massa bra tips. Scala skötte sig utmärkt och tom bättre än vissa av de hundar som tydligen ställdes ut ofta... Hon tyckte det var kul också så det kommer nog bli en utställning någon gång tror jag...


Men fan vad alla hundar var små !! Scala var i storlek med hanarna och fick (som vanligt) kommentaren "hon är väldigt stor"... Pratade även med den kenneln som vi vill ha valp från i framtiden och hon förstod vad jag menade med att jag ville ha en bastant hund så Scala hade någon att leka med. Hon skulle ta in ytterligare en tik som hade "de italienska måttena" för de flesta i Sverige är ju rätt små men vi skulle höras av.


Jätte glad över att få lära känna en ny vän tack vare just CC rasen då hon har en liten parvel som Scala skyddar med sitt liv *sååå sött*. Hon och jag kommer skitbra överens och det är verkligen kul att umgås med henne, så tack Emma för att både du och Max är så himla söta och rara !   


Nu ska jag och Scala vila det har varit en lång dag... 


Hej svejs med er !!

Ovido - Quiz & Flashcards